Bordeauxglamour

Det har ju nästan blivit en tradition på sista tiden att mina flärdfulla blogginlägg brukar komma fredagar men nu råkade jag ha börjat göra den här förra veckan så jag tyckte den kunde få komma en dag tidigare än vanligt :-)
 
Temat är bordeaux, vinrött, oxblod, burgundy, merlot som alla är omskrivningar för mörkt röd färg. Kärt barn har många namn kanske? :-) En alldeles utmärkt färg tycker i alla fall jag att känna sig fin i på hösten innan den mer klarröda julen kommer.
 
Den mörkt röda färgen kombinerad med Tsartidens överdåd när det kommer till smycken och lite fuskpäls blir ju pampigt.
Ni som läst bloggen en tid vet ju att jag även tidigare skrivit om den modeflugan som är inspirerad av filmen Anna Karenina, i inläggen Inspirationsföreläsning med Lotta Ahlvar, Pilgrimsmycken med Anna Kareninakänsla, Pilgrimsmycken till vrakpris.
 
Här är ett sjok med mörkröd inspiration: 
 
Personligen är det båda skoparen och armbandet nr 9 som jag känner att jag kommer ha svårast att hålla mig ifrån... :-)
Länklista:
1. Örhängen, Asos 5. Kilklackar, Asos 9. Armband, Top Shop
2. Halsband, Top Shop 6. Mongolisk pälsväst, River Island 10. Pärldekorerat linne, River Island
3. Armband, Asos 7. Fjäderbolero, River Island 11. Kjol, Dorothy Perkins
4. Mockapumps, Asos 8. Klänning, Dorothy Perkins  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0