Pilgrimsmycken med Anna Kareninakänsla

Förmodligen inspirerad av filmen Anna Karenina som jag sett nu under lördagskvällen kom jag på att jag skulle söka upp några rätt så pråliga och vackra Pilgrimsmycken jag sett i nån modetidning men ingen annanstans och sen gått och funderat på.
 
Pilgrim var en stor smyckesfavorit för mig för nåra år sedan på grund av deras utstickande lite glamorösa boheminspirerade stil. Men senare tyckar jag att deras design blev klumpigare och att de började upprepa sig fast med liksom sämre kopior av tidigare modeller, eller helt enkelt tråkigare modeller, så jag tappade intresset.
 
Men nu kanske de har börjat bättra sig tänker jag efter att ha sett de här väldigt dekorativa smyckena som i mina ögon har lite så där rysk tsartid över sig, eller kanske snarare en Art Decokänsla.
 
Är det inte tjusigt?! Vill ha, vill ha, vill ha!
 
Armband/Nelly, Halsband/Nelly, Örknoppar/Blingit
 
 
I filmen bär dock Anna Karenina, spelad av Kiera Knightly, mest pärlor. Jag läste nånstans att de som designat kostymerna till filmen inspirerats av Chanels smycken med många pärlrader och Diors klänningar från 1950-talet eftersom man ville ha en lite renare siluett och design än den som gällde i Ryssland på slutet av 1870-talet.
 
Här är trailern för filmen om ni vill se lite mer: 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0