På Western Farm

Under Norrbottensturen förra veckan så tog jag son och brorson till Western Farm i Boden. Jag har varit där en gång tidigare för några år sedan och var då väldigt imponerad; - hur kan nåt så välgjort och genuint vilda västern och liksom internationellt finnas i lilla avkroken Boden??!!

På Western Farm är det ständiga små skådespel och uppträdanden, man får klappa djur, vaska guld, shoppa vilda västern-prylar och om man vill betala lite extra så får man äta gott, snurra på lyckohjulet, testa sin styrka med mera.

Nu hade jag äntligen anledning att fara dit igen eftersom det var barn iblandade:


Mitt sällskap; sonen Filip oftast parkerad i brorsonen Kalles trygga famn.


Fotoaffären
PhotoShop haha! Där hämtade vi nedanstående tjusiga bild:


OMG! Hahaha!


Vi mötte ganska snart de lokala invånarna. Sheriffen var orolig, han berättade att Scarface, boven, rymt från fängelset och att vi skulle hålla utkik efter honom.


Så kom plötsligt några barn med Scarface, de hade fångat honom. Stämningen var något hätsk och Scarface hade det inte lätt.



En massa djur fanns det där också att se på och klappa.




Kalle och Filip vaskade efter guld. Eller mest sand och vatten.


Vi åkte hästtur runt området.



Filip var snyggt klädd 70-talscowboy i
västfyndet jag gjorde på Stigs Livs.


Kalle har precis fyllt 13. Nyss var han lika liten plutt som Filip.


Efter åkturen ville Filip inte kliva ur.


Flera matställen finns där, flera butiker också, bland annat en där man kan köpa revolvrar i alla möjliga modeller.


Vi såg en föreställning med mycket pang-pang, slagsmål och hopp från byggnader.


Här var värsta och största hoppet, 10 meter upp i luften!


Sen var det hejdå!

Kommentarer
Postat av: Moa

Jag har aldrig varit på Western farm även om jag förstås har hört talas om det. Det såg ju faktiskt ut som ett roligt utflyktsställe, särskilt med barn kan jag tänka mig. Kul med Photo shop också :)

2011-07-30 @ 14:08:54
URL: http://moasblogg.blogspot.com
Postat av: Anita

Ja det är verkligen bra utflykt! Kan verkligen rekommendera det :) Nästa gång tar jag med egen cowboyhatt och hölster ;)

2011-07-30 @ 14:52:55
URL: http://anitabjohansson.blogg.se/
Postat av: Helene

Vad lika kusinerna är!

2011-07-31 @ 11:46:30
URL: http://vargensplogg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0