Stugbesök i Gunnarsdjupträsk

Nu har jag tagit mig tid att redigera lite bilder från förra veckans Norrbottenstripp tillsammans med Filip. Vi hann göra en hel del de dagarna men huvudanledningen till vår resa var att åka upp till Gunnarsdjupträsk som ligger någon mil från Niemisel. Där har nämligen min bror Dan med familj köpt stuga förra året.

Här är lite bilder från vårt premiärbesök vid träsket/sjön:


Stugan låg lite på en höjd precis vid Gunnarsdjupträsk.


Utsikten över sjön från stugan.


Interiör.


Allt från möbler och gräsklippare till fiskespön och pynt på väggar följde med vid köpet.


Dan och Lisa har installerat en fin arbetsyta i det lilla köket/köksvrån.


Här är min sovplats i gäststugan, snyggt piffad á la Ernst.


Eftermiddagssol ovan Gunnarsdjupträsket.



Filip och moster/min svägerska Lisa på bryggan nedanför stugan kollar efter fisk.




Bror Dan som grillmeister medan (hans) son Kalle prickar piltavlan. Fina gäststugan i bakgrunden.


Fiffig idé; förkoka färskpotatis och grilla dem därefter på spett!


Vackra pioner i kvällssolen.


Nåt annat grönt och vackert i rabatten.


Filip fick chans att leka massor med sin kära kusin Kalle.


Middag i solnedgång. Nästan myggfritt faktiskt.


Gott!

Kommentarer
Postat av: Paul

Anita

Sitter i Peking, 35 grader varmt, och dreglar över det där goa som syns på bilden du har skrivit "Gott!" under. Norrbotten är fantastiskt, jättefina bilder. Vi ses snart igen!

Stor kram till er alla!

2011-07-28 @ 04:52:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0