Kanelbulle med mjölk

Efter en lördagsutflykt som exempelvis den jag och Filip gjorde idag är det ljuvligt att fika kanelbulle och mjölk. Mitt favoritrecept på riktigt stora fina kanelbullar får ni här nedan:





Kanelbullar

Ta en plånbok som innehåller pengar eller betalkort. Jag brukar oftast ta min egen.

Gå till närmsta OK/Q8. Annan lite större mack eller närbutik kan också funka.

Välj påsen med de största kanelbullarna. Jag föredrar de från Berghems bageri.

Betala och gå hem.

Sätt valfri bulle ur påsen i mikron.

Mikra bullen i ca 10 sek på full effekt.


Servera kanelbullen direkt tillsammans med ett stort glas mjölk. Själv brukar jag föredra mellanmjölk. Lider du av laktosintolerans finns bra alternativ i de större matbutikerna.






Kommentarer
Postat av: Terrie

Hej där!

Vilekn otur att jag var i Åre då det var estetisk kongress i Lund annars hade vi setts. Träffade ni Gävle nåt?



Fin bil han valde grabben din :=)

2011-04-02 @ 16:44:13
URL: http://pyrra.blogspot.com/
Postat av: Ulrika

Vad roligt det var att läsa din blogg! Blev lite fundersam när jag läste om kanelbullarna. Insåg dock att du var dig lik och att du inte blivit en bullbagerska.

Hälsningar från Rosvik där Konsum har gott om fikabröd även om vi för det mesta får bullar levererade från mamma på Trundön.

2011-04-02 @ 16:52:20
Postat av: Anita

Terrie; ja Conny, Göran och Sussi var där från Gävle. Och flera andra från MP Norr. Jättetrevligt träffa alla som vanligt! Synd att du inte var där, men det lär ska bli MP Norrträff i Gävle i höst. Fast vi måste väl snart döpa om det till nåt annat :)



Ulrika; vänta du bara, en vacker dag har jag nog bakat bullarna själv ;) Du har tur du som har dina bullbakare nära till hands!

2011-04-02 @ 20:39:17
URL: http://anitabjohansson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0