Loppisshopping igen

Nu har det blivit mycket shopping här i bloggen några dagar men det kanske ändå kan vara ett bra avbrott bland alla natur- och utflyktsbilder :-)
Vilken loppissommar det varit i år, det har varit något av ett favoritnöje för mig eftersom det ändå inte varit nåt fint väder. Det roliga är ju att man både får se sig omkring i det fina svenska sommarlandskapet, gå in på udda och roliga ställen med trevliga människor och sen på köpet kanske göra något fynd. Det är också en härlig känsla att ha en egen bil och få köra runt när jag vill och hur jag vill och jag känner att jag fortfarande lider av en liten nybilförälskelse (ny för mig, men dock begagnad). 
 
För någon vecka sedan bloggade jag om loppisfynd jag gjort och skrev att jag skulle återkomma med bilder på glasen jag köpt efter att jag diskat dem. Här är nu resten av loppisshoppingen och även en del grejer som tillkommit på en loppisrunda jag gjorde igår:
 
Här är de likör/punchglas jag köpte på Bjurfors Antik. Denna sommars bästa antikbutik enligt min åsikt och jag kan lova att jag hunnit vara på en del vid det här laget! 
 
Jag köpte även denna flagga med flaggstång av silver (det är jag nästan säker på eftersom den svartnat lite) på samma loppisbutik. Det står en tacktext med året 1939 inpräntat så det kändes ju lite fint och anrikt liksom men ser sprillans ny ut. Jag gillar att duka med flaggor på typ midsommar och vid födelsedagar så jag tänkte använda den i såna sammanhang. 
 
Det här är förrättsbestick i silver som kommer passa till mina fullstora silverbestick. De brukar vara jättedyra på antikbutikerna men nu fyndade jag dem på Returcentrum i Vännäsby. Ett bra fyndställe även det!
 
Det blev tyvärr en oskarp bild på den här relativt stora tavlan med vintrigt motiv som jag köpte på Bothnia Antik & Modärn i Vännäs. Tänker inte ha den uppe på väggen nu utan det får ju bli framåt november typ.
 
Anna-Karin och Lennartt, mina vänner som flyttat till Obbola alltså, bjöd mig på drinkar med stora klumpiga isbitar i en elegant ishink när jag var och hälsade på dem förra veckan och jag blev så inspirerad så nu har även jag köpt en glamourös ishink med snofsig gripklo och även klumpiga isbitar.
Ishink + gripklo från Bothnia Antik & Modärn och isen kommer från Ica Maxi.
 
Drinken med den supersnygga flamingorosa färgen är superenkel att göra och den ska jag ge er receptet på i ett alldeles eget inlägg!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0