Julstädat och julpyntat med antiklimax

 
I helgen slet jag som ett djur för att hinna städa och pynta (nästan) helt färdigt inför julen men framförallt tills Filip skulle komma till mig på måndagen (igår alltså) eftersom jag ville hinna njuta av det fina tillsammans med honom innan han ska till sin pappa igen till helgen. Sen kommer han bara en helg hos mig innan vi är riktigt nära jul. 
 
Jag älskar julen och hade nog gärna fixat fram julgrejerna redan förra helgen om det inte hade varit fullt upp med födelsedagsfirandet. Nu så här efteråt ser det inte så imponerande julpyntat ut på bilderna (det är dock inte det jag syftar på är ett antiklimax i inläggsrubrikan utan det kommer i slutet av inlägget), fast det är mycket pynt i Filips rum och rött lite här och var. Sen tar det en himla tid att julpynta ett nytt hem, grejerna passar liksom inte på samma sätt som i det gamla, och nyinköpta saker överraskade och funkade inte heller, så det var ett himla runtbärande, upp och nedpackande och testande innan jag var någorlunda nöjd.
 
Glittriga smågranar och belysning köpte jag mycket prisvärt på Rusta för ett par veckor sedan tillsammans med tavlor med blinkande lampor...kiiiitsch.
 
Sent på söndagseftermiddagen så slängde jag mig iväg på cykeln en liten stund innan affärerna skulle stänga och köpte röda gardiner på Hemtex. Stressköp som jag är skitnöjd över, blev pricken över i som värmde rummet (jag hade vita gardiner innan) :-)
 
I vardagsrummet/tv-rummet har jag mest gulddetaljer, som den här snygga hjorten från Åhléns. Jag köpte den sista så det är ingen idé ni går dit ;-) ...närå de kan ju fått hem nya, vad vet jag!
 
I Filips rum är nog den snyggaste juldetaljen ett mjukt blinkande jultåg som han fick i födelsedagspresent. Ett sånt tåg har han trånat efter där de skyltat med dem i skyltfönstret på Mias Lustgård sedan han var typ två år gammal så jag tyckte det var på tiden att vi köpte ett nu när vi skulle inreda nytt och allt.
 
I morse såg det så här mysigt ut när vi skulle äta frukost - jag hade en alldeles egen tomtenisse vid bordet! Filip sov nämligen i sin tomtedräkt.
 
Och så till sist; antiklimaxet...:
 
Idag ringde de från målaren som Bostaden anlitar, de undrade om de kunde få komma och byta ett par våder tapet i lägenheten imorgon? Skit ocskå! Jag har fått dra ut stor-fet-soffan, tömma hela stora teaksidoskåpet på alla grejer (står i högar på matsalsbordet) och dra undan det från väggen, ta ner gardinstänger och mina stora tunga hängväxter. Det är banne mig bäst de inte är sjuka imorgon för då blir jag nog smått förbaskad!

Kommentarer
Postat av: Ellis

Vad fint det blev med alla dekorationer och tåget var verkligen tjusigt! =)
Hoppas de ordnar tapeten snabbt för dig!
Elenor

Svar: Tack Elenor! Jag hade tur, fick tapeterna fixade som det var sagt så nu är det ordning och reda hemma igen :-)
Anita Blomkvist Johansson

2014-11-26 @ 22:18:24
URL: http://ellispysselochdittadatt.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0