Födelsedagskalas

Nu är han firad den lille! Det är idag den 16/11 Filip fyller år men han har blivit firad hela helgen eftersom han varit hos sin pappa tills idag. Där hann han få presenter och tårta (som även jag blev bjuden på) redan under lördagen, också fick jag provspela Filips första tv-spel - Wii U!
Sen var det en herrans massa födelsedagskalasförberedande för mig, tog nästan hela lördagen känns det som. Fast jag pysslade med en del andra ärenden också som jag inte hunnit/orkat med under arbetsveckan.
 
Lite så här har det sett ut idag: 
 
Tre kompisar kom på Filips födelsedagskalas idag! Vi hade bjudit en till men han var tyvärr bortrest. Men det blev lagom, känner att det var ungefär vad jag orkar för tillfället. Det var första gången Filip hade hemma två av de nya kompisarna från 6-årsverksamheten så det var ju kul att få lära känna dem också. 
 
Ca 7 minuter senare såg det ut så här tomt! Snabbaste födelsedagsfikat hittils :-o. 
 

En tugga hann Filip ta av tårtan innan han var "mätt". Mitt fel - skulle inte ställt fram godisskålar innan fikat. 
 
Tårta, pyttepepparkakor med glasyr och maschmallows doppade i choklad och strössel bjöds det på i alla fall. Och godis och chips och fiskdamm, disco och film, med mera. 
 
De växer så snabbt, redan efter en timme hade de börjat odla skäggväxt :-). 
 

Så här såg det ut när det var disco. 

 
Tre timmars härligt födelsedagskalasande och en stor hög med nya leksaker har gjort Filip supernöjd över dagen, om än lite efter-festen-ledsen när alla gått. Fast nu när jag nattade honom kände jag att han var varm så det verkar inte bättre än att han fått feber, så känsligheten kanske beror lite på det också.  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0