Min ”missbildade” skeletthand

Minns ni det här inlägget då jag berättade att jag var på Hand- och plastikkirurgen för min tumme? En tid före dess hade jag varit och röntgat handen pga knölen och armen för värken och var sen därför på Hand- och plastikkirurgen för bedömning.
 
Där fick jag veta att jag hade ovanliga utväxter i skelettet, läkaren visste inte varför det såg ut så; om jag var skapt så eller om det det var nån utväxt som kommit med nån begynnande artrit pga min psoriasis.
 
Även om det lät lite oroväckande så tycker jag det var jätteroligt att se mitt skelett, och vackert på något vis, så jag frågade om det gick att komma över bilderna på något sätt, och det gjorde det!
 
Efter många om och men fick jag äntligen tag på dem idag. So I present to you, my lite småfreakiga skeleton hand:
 
Min högra hand.
 
Vad är det då som såg annorlunda ut på mina skeletthänder? ...jo: jag har tydliga hullingar/spetsar som sticker ned vid sidorna om fingertopparna på skelettet som ni kan se lite tydligare i denna lite uppförstorade närbild här nedanför:
 
 
Det är mer vanligt att skelettet i fingrarna ser ut så här:
 
(OBS! Lånad bild på nån annans handröntgen, ni hittar bilden på hela den handen här)

I och för sig hittade jag den här handen (klicka här för att se bilden) som också hade utskott på fingertopparna så det kan inte vara ovanligt.
 
Här är två andra bilder på min min högra hand:
 
 

Kommentarer
Postat av: Ellis

Du har unika fingertoppar ser jag! =)
Elenor

Svar: Haha, ja typ, lite i alla fall!
Anita Blomkvist Johansson

2014-04-08 @ 21:42:00
URL: http://ellispysselochdittadatt.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0