Bloggfrånvaro och lägesrapport

Det här måste vara det längsta bloggfrånvaron i min historia: 10 dagar utan inlägg! Man får tacka för att ni trots detta är en del som ändå tittat in. 
 
Jag har haft fullt upp med en massa nya och för mig livsomvälvande saker så huvudet har liksom varit fullt av det, och det har känts konstigt klämma ut inlägg om skor (asså skor är ju dödsviktiga men ni fattar ;-)  ) när jag egentligen tänker på allt annat.
 
Om ni kanske minns så skrev jag en del i mina inlägg under hösten att jag var väldigt väldigt stressad, och det var väl egentligen inte bara då jag varit stressad utan det har ju varit hög stress under en längre tid men med att nya gymnasiereformen gått igenom helt detta läsår så nådde det till sin spets.
Jag har som exempel 5-6 nya kurser jag aldrig haft tidigare, är elevansvarig för en halv årskurs 1:a som inledningsvis kräver mer stöd och tid än vad 2:or och 3:or behöver, och jag har i princip bara haft en dag i veckan att planera och göra bedömningar på för allt. Sen låg mina timmar så att jag jobbade 120% de första 10 veckorna av läsåret. På det så hade jag stort ansvar över helt nytt projekt, en julmarknad för att samla in pengar till en ev. klassresa, som jag tror blev droppen tillsammans med att jag måste få allt att fungera med de där hemma.
 
Det hela har lett till viktuppgång och dåliga värden, sömnsvårigheter, magproblem, och allt sånt där stressrelaterat. På det så har jag fått en arbetsskada i tumme och arm (musarm) så jag har haft värk av och till sedan förra våren (jag skyller främst ökad dokumentation som t.ex. betygsmatriserna och en tung bärbar dator för det).
 
Nu har jag fått hjälp till vård och behandling av både landsting och företagshälsovården. För att kunna förvalta all hjälp jag ska få så kommer jag gå ner på halvtid fram till mitten av maj när alla betyg ska sättas. Skönt och läskigt samtidigt.
 
Väntrummet på Handkirurgen idag.
 
Den buckliga och onda tummen.
 
Trapphuset på NUS.
 
Nu är det i alla fall sportlov och jag och Filip åker till Piteå och mormor morfar över helgen. Och om några dagar blir det Stockholm!

Kommentarer
Postat av: paul

Kära Anita
Tråkigt att hör att du är så sliten. Men jag förstår att du är det, du är så ambitiös och alltid hårt arbetande. Musarm, stress, magproblem osv.Inte så konstigt du/vi är ju inga maskiner, vi är ömtåliga! Bra att du dragit i bromsen, hoppas du nu kan läka och komma tillbaka. Men tänk på farten och arbetsmängden. Var rädd om dig!
Stor kram från fd kollegan Paul

Svar: Det är väl inget nytt under solen att vi har för mycket att göra, men det känns inte som att jag kunnat hantera mängden i år. Tack för omtanken Paul! Kram
Anita Blomkvist Johansson

2014-03-02 @ 22:53:47
URL: http://pgrahn.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0