Middag, science fiction och shopping

Imorrn söndag vid middagstid kommer Filip och Pelle hem igen från deras resa till Stockholm. Det har varit himla lugnt och vilsamt fast det räcker alldeles utmärkt med ensamhet nu :-)
Här är en liten uppdatering från FF-livet i helgen:
 
Jag inledde min FF-helg med att tillbringa en del av fredagskvällen på middag med arbetslaget hemma hos nypensionerade kollegan Paul som ska flytta tillbaka till sina gamla hemtrakter, dvs Helsingborg. Äntligen fick man komma och titta på alla fina prylar han skaffat sig på Kinaresorna och även möta gosiga katten Pojken.
 
När jag var hos Paul så ringde jag till Pelle och Filip i Stockholm och vi körde lite "Face Time", dvs man ser och talar med varandra i realtid med hjälp av iPhone eller iPad. Pelle tog en bild på när jag Face-timade med Filip och han visade mig en fin dödskalle han fått på Buttericks. Helt crazy och science fiction kändes det ju fast jag Face timat förut, det var ju som att jag var där i hotellrummet :-)
 
Pelle har även skickat lite filmer och bilder på när de såg Grave Digger på nära håll och andra balla Monstertruckar idag lördag.
 
Själv har jag idag lördag till största del tillbringat med shopping på stan. Jag har invigt nya stora gallerian Utopia (så pinsamt namn att jag rodnar inombords) som tyvärr inte var nåt speciellt. Pampig entré men sen var det bara en korridor med affärer och en rulltrappa. Men jag upptäckte BikBok som jag inte shoppat på tidigare och gjorde fina klädfynd där tycker i alla fall jag, visar snart vad ;-) Sen tittade jag på lite fler fina prylar runt om på stan och åkte inte hem förrens det började mörkna vid typ halv fyra-tiden.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0