Tips för påskkortspyssel

Idag lördag ska vi eller har vi redan åkt till stugan för att göra påskfint och sova över, så det här inlägget är förpublicerat.
 
 
Filip och jag satt i eftermiddag och påskpysslade fram lite äggformade påskkort, och jag kan väl som tänka mig att det finns andra pyssliga typer där ute som kanske är sugna på KANONTIPS! :)
 
Jag har ju förut skrivit om att mina elever som läser grafisk profil får jobba med en manuell pappersuppgift, se Pappersdesign - Work in progress, och det är inte så länge kvar så är det dags för årets elever att jobba med papper, då i form av en workshop med denna begåvade papperskonstnär.
Det här med papper och utskurna former och saker som pop:ar up, alltså jag tycker det är så fint! 
 
Jag letade därför reda på en liten superenkel manual som visar på hur man på ett jättesmart sätt gör ett läckert pop up-kort som absolut går att göra påskvänligt med hjälp av färger, pappersval osv.
Se manualen i filmen här nedan, och följ länken under filmen om ni vill se mer fiffiga pop up-lösningar: 
 
Easiest Paper Pop Up Card. From Amazing Paper. - Free videos are just a click away

Kommentarer
Postat av: maria at inredningsvis

Vilken skön blogg du har:) Undrar om du har bloglovin att följa med?

Om du gillar inredning och mode, kan du kolla in min blogg:)

Ha en kanondag

LOVE Maria från inredningsvis.se

Svar: Vilken vacker blogg du har, verkligen! Tyvärr hittade jag inte var man skriva kommentar där, så det fick bli ett svar här. Tack för att du tittade in! Hälsningar
Anita
Anita Blomkvist Johansson

2013-03-24 @ 11:47:01
URL: http://inredningsvis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0