Middag i Gunnarsdjupträsk

Jag och Filip åkte ju till min mor och far i Piteå från söndag till onsdag den här veckan och vi passade då på att bjuda in hos min bror Dan med familj i Gunnarsdjupträsk på måndagen. Jag har bloggat därifrån förr så klicka här om ni vill se fler bilder på hur det ser ut i och kring stugan.
 
Det var jättevackert väder men blåste svinkallt så vi fick kapitulera för vindarna och mest hålla oss inomhus.
 
Filip med storkusinen Kalle.
 
Min mamma.
 
Min styvpappa Eskil.
  
Kalle med sin pappa Dan, dvs min bror.
 
Kalles gamla Bajsboken som fanns på stugan gjorde succé. Vi läste den väl en 6-7 gånger för Filip.  
 
Bajsboken igen.
 
Vi åt karré som min mamma tagit med och som Danne pimpat med nån god marinad och grillat. Det var så gott!
 
Min svägerska Lisa, mamma till Kalle. 
 
Efter maten hade vindarna lugnat sig något och vissa gjorde ett försök att sätta sig ute, och det gick ganska bra i den allra varmaste fläcken framför stugväggen.
 
Filip hade varit med om en klädolycka så han fick låna ett par ganska fantastiska rödvitrandiga vuxenlångkalsonger.
 
Sen var det bara att inse att vi måste säga hejdå åt familjen Blomkvist Lundstedt och börja köra hemåt i den låga kvällssolen. Jag hade gärna våldgästat och sovit över men vi var ju så många.
 
Hemfärden där sent på kvällen blev dock riktigt trevlig. Över oss lyste en gigantisk silvermyntsliknande fullmåne och vi körde på somriga småvägar genom bygder där vi har våra rötter, bland annat genom Boden där jag kunde snegla lite på mitt barndomshem där jag levde mina första fem år.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0