Frukta inte kondomen - Infokampanj för säkrare sex

 
 
 
Logotyp för infokampanjen Frukta inte kondomen. Länk till VLL:s sida för kampanjen.
 
Kommer ni ihåg när jag skrev om medietreornas arbete med och redovisning av en informationskampanj för säkrare sex? Inläggen hette bland annat Informationskampanj för säkrare sex och saker jag aldrig trodde jag skulle säga i ett klassrum samt Redovisning av infokampanj för säkrare sex.
 
Idag har vi lärare och eleverna blivit presenterade för slutresultatet, det har varit release för den färdiga kampanjen, av bland annat beställarna från VLL - Eva-Britt Carlsten och Kerstin Granberg Lundgren...
 
...samt Marcus Strandberg från the Core och Malin Johansson VD på Pondus kommunikationsbyrå.
 
Pondus jobb har varit att finputsa den elevproducerade kampanjidé som vann. De har behållit mycket av det ursprungliga, men lixom maxat det hela. Tillsammans med the Core har de gett logotypen 3D-känsla och skapat filmer med animerade frukter i 3D-grafik.
 
Flyers för kampanjen, gjorda av Pondus. Jag fick inte till så bra bilder på övrigt kampanjmaterial men jag kanske uppdaterar inlägget med bättre bilder senare.
 
Här nedan är de två störtsköna filmerna som the Core producerat med Pondus, fräscht roligt och fruktigt: 
 
 
 
De elever som gjorde det vinnande bidraget kan vara riktigt stolta över sin iögonfallande och roliga grundidé. Det är "mina" grafare Josef Holmgren, Amanda Kämpe och Mira Bergström som producerade formgivningen, Ellen Flodin, Sandra Walter, Fanny Danielsson, Nadja Wänting som fotograferade och Francisco Hansson som ansvarade för det textmässiga.
 
 
 
Så här såg ursprungslogotypen ut, skapad av Josef Holmgren. Här har han lagt ut hela den ursprungliga designen, där logotypen var i 2D och frukterna lite mer köttigt våldsamma :)

Kommentarer
Postat av: paull

Good job! Good Job! Begreppet fruktstund har ju härmed också fått en ny innebörd

Svar: Hehehehe, good point där Paul!
Anita Blomkvist Johansson

2013-04-22 @ 23:12:12
URL: http://pgrahn.com
Postat av: MammaMedia

heja, heja Anita, vad duktig du är som hunnit blogga. Jag fotade och har scannat lite material men har inte hunnit. Har inte ens en fruktstund att skylla på! Laddade du ner filmerna från VLL?

2013-04-23 @ 11:01:24
URL: http://mammamedia.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0