LCHF-middag

Bloggen fortsätter krångla; jag kan inte se den, men min kollega som sitter vid sin dator kan se den. Men det har inte att göra med min jobbdator, samma händer nämligen på datorn hemma. Om jag inte går in på den via Bloglovin´, för då kan jag se den. Det är otroligt frustrerande att inte veta vad problemet är.

På grund av bloggkrånglet har jag inte lagt ut bilder från helgen på stugan. Så nu tänkte börja med att visa bilder på lördagsmiddagen: För ett par veckor sedan satte jag igång med LCHF-kosthållning med syfte att gå ner i vikt på ett bekvämt sätt. Det har varit mycket debatt om LCHF på tv på senaste tiden. Jag kan bara säga att jag i alla fall mår väldigt bra av den här kosthållningen.

Jag hade funderat på att döpa inlägget till "Hur man mördar en fransyska" för jag är så jäkla dålig på att få till en fransyskastek. Eller stekar generellt. Fransyskan smakar rätt ok när den är nygjord, men sen blir den seg och hård. Men det kanske är sån fransyskastekar blir? ...Jag undrar, eftersom jag känner mig rätt så ny på det här med köttmatlagning eftersom jag var demivegetarian (man äter inte nötkött och fågel men fisk och ägg bl.a) under drygt 10 års tid.  

Så här gott kan man äta när man äter LCHF-kost:


Fransyska med pepparsås, rödlök, tomater och avokado till.


LCHF-kladdkaka med grädde och jordgubbar. Mums mums.


Mordet på fransyskan: Jag hade ingen kött-termometer så jag skar djupa hack i steken för att undersöka om den var klar. Det tog en himla tid, kanske 2 timmar i ugnen.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Den där fransyskan skulle det vara smaskens att sätta tänderna i.

Läckra bilder!



2012-02-18 @ 11:42:22
Postat av: Anita BJ

Är det Paul som är sugen på en fransyska eller? ;o) Tackar för positiv matfotofeedback!

2012-02-18 @ 23:16:28
URL: http://anitabjohansson.blogg.se/
Postat av: Paul

Ja i denna tid av relationsproblematik borde man kanske försöka få ihop det med en fransyska. Ja g menar min bror lyckades ju med det.

He he!

2012-02-20 @ 22:12:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0