Lämningsväggen och slutfasen av Mindyardproduktionen

Nu är eleverna i slutfasen av arbetet med Mindyard; under eftermiddagen har AD:n Sara och AD-assistenten Josef jobbat med korrekturläsning av den grafiska formgivningen och med att sätta samman alla delar. I mitt tidigare inlägg "Mindyard - Special Edition" skrev jag lite om början av arbetet.

Det är en hel del arbete klart ännu innan de ska lämnat arbetet till tryckeriet Original om en vecka. 

Så här såg "lakanen", eller "lämningsväggen", ut tidigare idag:


Visst ser det lovande ut?


Angående begreppet "lakan" och "lämningsvägg": Jag var ju osäker på om begreppet "lakan" var korrekt, så jag passade på att fråga redaktören för Chic, Charlotta Flinkenberg, om detta på hennes blogg. Det var då jag fick veta att det aktuella namnet för detta inte är "lakan" utan just "lämningsvägg".

Min blogg fick sen spel när jag la in hennes svar på min fråga, plus att jag länkat till några bilder på lämningsväggar, så min blogg var borta i flera dar! Så nu ska jag inte göra samma misstag igen.

Kommentarer
Postat av: Paul

Var ju in och kollade på "lämningsväggen" idag. Det ser mycket lovande ut. Spännande, spännande och jättekul att våra elever får göra och kan göra så bra material! Men mycket cred till dig som jobbar hårt och lär dom allt det här som dom nu tillämpar!

2012-02-23 @ 21:34:00
Postat av: Anita BJ

Men tack för det Paul! Vad vore man utan stöttande och snälla kollegor?! Det ska verkligen bli kul att få tidningen i handen, snart alldeles snart... :)

2012-02-23 @ 21:41:19
URL: http://anitabjohansson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0