Moderna Museet mars 2011

Efter Liljevalchs vårsalong som jag visade bilder bilder från i ett tidigare inlägg så åkte jag på Moderna Museet. Det blev mycket att ta in att gå på två konsthallar efter varandra så jag var duktigt mör på slutet!

Läs och se mer om Moderna Museet här.

Så här vackert var det på vägen över till Skeppsholmen:



Här kommer några favoriter ur utställningarna. Jag hade fotograferat mer redan från början av besöket om jag vetat att man fick det; förra året så blev jag tillsagd när jag fotograferade men i år upptäckte jag att man tydligen fick fotografera. Jag frågade en vakt till och med för att vara på den säkra sidan.


Miriam Bäckström "Mirrors"


Blandade fotografier ur Moderna Museets samlingar


Hittar inga uppgifter om konstnär och titel men innehåller en glad överraskning.


På Moderna Museet visas just nu ryska propagandaaffischer från andra världskriget.


Andy Warhols ko-tapet.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0