Liljevalchs vårsalong 2011

Nu är jag hemma i Umeå efter mina tre dagar och två nätter i Stockholm.

Sista dagen ägnade jag åt besök på Liljevalchs konsthall där vårsalongen pågick och därefter blev det Moderna Museets tur. En sån här Stockholmsresa på sportlovet har nästan blivit tradition för mig. Shopping, museum och träffa gamla vänner. Se här ett inlägg med bilder från mitt besök från förra årets vårsalong på Liljevalchs Konsthall.

Jag har valt ut några verk från Liljevalchs vårsalong som du kan se nedan, bildtexter finns under varje bild. Om du vill se och läsa mer om vårsalongen så gå till Liljevalchs hemsida här. Som vanligt är det väldig variation på de olika verken och olika kvalitetsnivåer. Men alltid jätteroligt att se just för att det är så varierat och så mycket.

Ett inlägg med bilder från Moderna museet kommer snart.


Jenny Rova "Blondes Have More Fun"


Daniel Andersson Paulsson "Herr och fru Dahlqvist"


Gabriel Jonsson "Jag älskar dig"


Bilden ovan och nedan; Sara Mirzajanzadeh "Total Eclipse"





 Bilden ovan och nedan; Johan Paalzow "Vego"





Bilden ovan och nedan; AnnSofi Östlund "Orakel"




Niklas Asker "Boys"



Bilden ovan och nedan; Bea Szenfeld "Melusina".




Dan Lestander "I'm Watching"


Anette Reimer "The Unhomely Stage (4/5)"


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0