Semestershopping: Väskor

Jag tänkte visa vad jag shoppat på resan, så jag börjar med några väskor:

Jag vet inte riktigt hur det gick till men när jag var på marknaden in Artà blev jag helt plötsligt ägare av en ganska stor handgjord hippieinfluerad mörkbrun läderväska:
 


Väskan är lite styv och aningen tung med väldigt långa fransar som Pelle hjälpsamt föreslog att jag kunde klippa bort.

Välgjord och snygg var den tyckte jag, och den svarte försäljaren var väldigt snäll och sa att jag var så sympatisk, också prutade han från 90 euro till 45, så helt plötsligt hade jag köpt den. Men det var länge sen jag hade såna här seriösa hippieambitioner så jag är rätt skeptisk. 

Jag tror det måste vara nåt med det tropiska klimatet och drömmen om en bohemisk avslappnad livsstil som gör att jag gör såna här köp på sommaren. Också hade jag nog i åtanke alla bilder jag sett senaste året på kändisar som burit runt på fransväskor:


Snyggt eller uttjatat koncept?

Hur som helst köpte jag nåra små virkade väskor som är bra att ha när man inte vill proppa fickorna fulla: 




De virkade väskorna köpte jag på vanliga turistshoppar för mellan ca 4 och 11 euro.  


Kommentarer
Postat av: Annika Bergli

jag tyckte den stora väskan men fransar var skitsnygg! ja, de andra också men de lät du inte så tveksam till.. :)

kram

2011-07-13 @ 21:30:36
Postat av: Anita

Vad bra du tycker den ser snygg ut! :) Ja de andra var jag inte så tveksam till för de var ju mer liksom osynliga. Och billiga.

2011-07-13 @ 22:50:20
URL: http://anitabjohansson.blogg.se/
Postat av: Moa

Hahaha, jag förstår precis hur du menar! När man kommer till tropiska klimat så inbillar man sig plötsligt att man är en annan person som gillar både det ena och det andra. Man brukar ju säga att många kommer hem med en skinnjacka från typ Turkiet etc. som de undrar varför de köpte :)



När jag var på Cypern sommaren efter gymnasiet, 11 år sedan alltså, så köpte jag en precis likadan väska som de två mindre vita - fast mörkblå. Jag tror aldrig att jag använde den när jag väl kom hem, den var för liten för alla mina saker. Jag kan intala mig att det är bra med små väskor, men jag har för mycket krafs :)

2011-07-14 @ 10:18:47
URL: http://moasblogg.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0