Redovisning av informationskampanjen

Vilken dag det har varit! Våra medieelever i årskurs 3 har redovisat den informationskampanj mot tobaksanvändning som de jobbat med i flera veckor. Det hela skedde inför alla andra medieelever i årskurs 1 och 2, en mängd lärare och en extern jurygrupp på 10 personer som lätt skulle gett mig svettningar och tunnelsyn pga nervositet om jag varit den som stått och redovisat.

Informationskampanjen har ju haft Västerbottens Läns Landsting som uppdragsgivare, och den vinnande kampanjen som röstades fram kommer förverkligas av reklambyrån Ord & Co och spridas på skolor i länet, så juryn bestod både av representanter från just Ord & Co, sakkunniga och experter inom hälsa och tobaksanvändning inom landstinget, vår egen informatör, en elevrepresentant, med flera.

Eleverna fick mycket beröm av jurygruppen och jag hoppas på att jag så snart kan lägga ut lite bilder på de olika kampanjbidragen, om eleverna godkänner det. En liten försmak kan ni få på min kollegas Cecilia Holms blogg; MammaMedia.
Jag har berättat lite om kampanjarbetet tidigare i inlägget där jag tipsar om gammal tobaksreklam på Vintage Ad Browser

Själv gick jag därifrån imponerad av alla kampanjer, och märkligt nog med en hel kasse full med kondomer*. Jag undrar om maken tror att jag har extra höga förväntningar inför julledigheten... :)



Vi höll till på Studion på Folkets hus och Cicci ledde som vanligt det hela med trygg och varm hand. What would we do without her!?


Cicci framför kampanjbidragen.


Vinnande gruppen! Titel på deras kampanj var "Livet är kort". Den ser ni bild på i Ciccis blogg MammaMedia.


Pressen var där; VK, VF och SR. Och en fotolärare vid namn Mikael Rutberg med ett enbent stativ.

 
Miniatyr på hela gänget, klicka för större storlek.

*Kondomerna kommer från landstinget, och tanken är att de skulle hamna på Midgårdsskolan. Som en försmak till nästa års informationskampanjtema som har en anknytning till just kondomerierna. 

Kommentarer
Postat av: Paul

Du och Cissi är ju värsta bloggarproffsen, man hinner knappt hem från "galan" så har ni lagt upp bilder och kommentarer. Cool!

Ja våra elever var jätteduktiga idag, en sån där dag det är kul att vara lärare. Men det är ni som skall sträcka på er ni har jobbat hårt med dom, jag vet ju det, jag som har suttit på läktaren i år.

2011-12-15 @ 23:08:55
Postat av: Anita BJ

Du är snäll du Paul!

2011-12-16 @ 00:13:05
URL: http://anitabjohansson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0