Tullgården i Ratan

Nu är de här, mina föräldrar. En dag senare än planerat. I juni var senast de var här.

Jag tokstädade på förmiddagen innan de kom. Sen när de kom så åkte vi till stugan och fikade, och till sist åt vi middag på Tullgården i lilla kustbyn Ratan. Ätande i fel ordning alltså, kanske inte så smart, men det gick det också. Vi blev bara lite mätta.

Hur som helst vill jag både rekommendera Tullgården och även deras mat till de som inte varit där; själva Tullgården är jättefin, maten är "handgjord"/egenproducerad och själva Ratan ligger ju vid havet och har en massa gamla hus och en fin liten hamn. Plus att det finns en intressant historia där som är vida känd; 1809 utspelades där ett slag mot ryssarna.

Här är lite bilder jag tog i all hast vid besöket på Tullgården:






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0