Premiäråk på Botniabanan

När värmen kom i fredags så hade Pelle den briljanta idén att vi skulle premiäråka Botniabanan från Umeå till Örnsköldsvik. Perfekt utflykt att ta med mina föräldrar på, och även Filip som aldrig åkt tåg tidigare.


Pelle, min mor och far och en både lite trött och samtidigt exalterad Filip.


Framme i Ö-vik.

Inga bilder togs i själva Ö-vik eftersom vi inte var där så länge. Vi hann inte mer än äta och gå lite på stan. Här är bilder från återresan tillbaka till Umeå:
 


Ö-vik med utsikt västerut.


Ö-vik med utsikt österut.


Far och son på väg ut på perrongen.




Filip spolade mig för en annan kvinna. Men så är hon ju också världens bästa :)



Stationsbyggnaden i Umeå östra.


Nytt och glänsande blankt tåg. Fast det man inte ser är att den krockat med en älg på andra sidan. Inte så fräscht enligt Pelle som var runt och kikade men jag ska inte gå in på några detaljer.



Snygg stationsbyggnad, inte sant? Här står också symbolen för Umeå kulturhuvudstad 2014 lägligt placerad.

Solen sken, tågen gick i utsatt tid, vi blev mätta och var jättenöjda med vår resa.


Kommentarer
Postat av: MammaMedia

Ha ha! Tänk vi skulle ju också ha varit med på den turen. Per, Erik, Annica och jag. Men vi struntade i det eftersom att museet vi ville gå på var stängt. Så bar då får jag intervjua dig mer när vi ses på jobbet. Kram från MammaMedia

2011-06-06 @ 12:07:48
URL: http://mammamedia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0