Tecknade och riktiga majskolvar

Filip har sett en massa gamla tecknade filmer med Kalle Anka och Piff och Puff på sista tiden. Han har bland annat en mängd Kalle Ankafilmer samlade på dvd, bland annat "The wise little hen" som är den första tecknade filmen där Kalle Anka förekommer:



Filmen handlar om en höna som tillsammans med sina kycklingar odlar och skördar och tillagar majs utan att få hjälp av lata Kalle Anka och hans lika lata kompis Peter Gris. Så följaktligen blir de utan godsakerna på slutet.

Även i den här filmen med Kalle Anka och Piff och Puff förekommer det rikligt av majs, i form av popcorn:



När vi så var på Coop i Robertsfors igår så upptäckte Filip att de sålde majskolvar i färsk form, så vi var ju helt enkelt tvungna att köpa.

Goda och himla snygga, jag måste nog köpa såna nån fler gång!



Jag var tvungen kontakta vänner för att ta reda på hur man skulle tillaga dem; jag kan meddela att mellan 10-20 minuter i kokande saltat vatten är ganska lagom. Skala dem först förstås, och servera med en klick smör.

Kommentarer
Postat av: Helene

Majs är gott både kokt o grillad!

2011-08-11 @ 12:19:44
URL: http://vargensplogg.blogg.se/
Postat av: Anita

Helene, jo jag märkte det! Det får som sagt bli repris på det där :)

2011-08-12 @ 12:03:59
URL: http://anitabjohansson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0