Julgransbling och jullovsslut

Nu börjar jullovet gå mot sitt slut, bara söndagen kvar nu så är börjar vårterminen 2018. Filip kom till mig i eftermiddag efter ungefär en vecka hos sin pappa så vi ska försöka hitta på nåt mysigt/kul imorgon.
 
Senaste dagarna har jag jobbat igen en del av det jag inte hann göra före jul, också har jag plogat de gamla säsongerna av Bron som är en serie jag missade när den gick på tv. Jag städade också undan stora julgranen och julgranen som Filip hade i sitt rum vilket tog en hel dag eftersom jag passade på att gallra och sortera lite bland julgrejerna och i förrådet. 
 
Som vanligt var det lite vemodigt att plocka bort julgranen men också skönt att få undan lite av julen. Det är inte så kul när man börjar jobba efter jullovet också står julgranen där när man kommer hem om dagarna. Det känns som så fel fokus liksom. 
 
Jag har ju inte hunnit blogga nåt om hur jag haft det här hemma under julen så här kommer lite bilder från innan jag plundrade julgranarna. Det är lite blandad kvalitet på bilderna eftersom vissa är tagna med mobilkameran och känns ganska inaktuellt, men hallå julgranar är ju fina! :)
 
Jag tycker fortfarande om den stora plastgranen från Biltema som jag hittade när jag googlade på "plastgranar - bäst i test" när jag köpte den året vi flyttade in i lägenheten (2014). Det var den sista de hade kvar i butiken och skulle utgå ur sortimentet så det kändes som jackpot. :-) Helst vill jag ha en stor och pampig äkta gran men det funkar ju inte när man vill ha gran HELA december liksom!
 
En rar julklapp jag fick av Filip julen 2016. 
 
Filips härligt kitschrosa julgran som han klätt alldeles själv. Filip har förresten hånat mig under tiden jag redigerat bilderna till det här inlägget - "Men du har ju BARA bilder från huset!!" han tyckte tydligen det var helknasigt :-)
 
Också köket i juletid. Jag är så nöjd över att jag köpte en grangirlang att rama in fönstret med. Det känns som att jag inte är superlångt från min drömvision över julen som jag hade i början av november (se mitt gamla inlägg: Julpepp) och katterna har ju faktiskt inte rivit omkull granen :)
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0