På loppis i Bjurfors

Sitter här och njuter som bäst av långhelgen som Valborg innebär. Det har varit bra väder i flera dagar, blåsigt men sol som värmer bra. I lördags var det dagen efter lön och så himla vårigt så det började rycka i loppistarmen så då tankade jag bilen full och drog inåt landet till en av mina favoritloppisar i Bjurfors ca 45 minuter med bil från Umeå. 
 
Den här skivan svänger helt säkert. Jag drömmer om en sån där jättestor gammal radio- och skivspelare från 40-50-talet och en massa skivor med svenska och utländska slagdängor, och då hade nog den här passat in i skivsamlingen. 
 
Det är högt och lågt i Bjurfors loppis utbud. 
 
När jag har fotograferat på loppisar tycker jag alltid att jag ser saker jag skulle velat ha som jag inte såg när jag var på loppisen. Den där vasen med guldkant i bagrunden kanske? 
 
Den här servisen var det jag allra helst ville ha, 57 delar för 850 kr är ju helt ok, men det skulle ju innebära att jag var tvungen att tömma mina nuvarande skåp på 57 delar och jag kan inte se hur det skulle vara möjligt. Plus att det nog är tvång på handdisk på det här och sånt håller jag inte på med sedan jag skaffade diskmaskin tidigare i år :-)
 
Men titta bara så fint porslinet är! Ljust gråblå fintecknade blommor, struktur runt om sidorna och silver på kanten. 
 
De här ölglasen var också fina, men endast tre stycken fanns. Vinglasen var inte pjåkiga heller. 
 
Har aldrig lagt märke tidigare till att man fotograferade och ramade in bilder på sina älskade djur även förr i tiden, det måste vara för att jag har egna katter numera som jag plötsligt ser det, såg det i två motiv på loppisen.
 
De var stiligare förr. Men mindre jämställda. Så jag föredrar trots allt ful och mer jämställd :-D
 
Kan den här vara värd något? Mer än 80 kr då alltså? Det är ju ändå Elvis. 
 
Vad fyndade jag tillslut då? Ja en långsmal teakbricka och 6 nötta guldthéskedar blev det i Bjurfors men det bästa fyndet var den här stora tjusiga lampfoten från en liten privat loppis på en gård på vägen till Umeå igen! 100 kr. Nu gäller det bara att hitta en lika tjusig plats för den. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0