Höststädning

 
Har slitit som ett djur med städning idag. Prio ett var hallgarderoben och Filips rum. I hallgarderoben hade hatthyllan lossnat för snart två månader sedan. Eftersom det varit semestertider fick jag inte hjälp förens efter en månad, och sen hamnade hyllan fel så jag felanmälde och har väntat ytterligare tre veckor på att de ska fixa. Nu orkade jag inte vänta längre eftersom ytterkläderna och andra grejer ju har hängt och legat utspridda i lägenheten hela den här tiden. 
 
När jag fick styr på hallgarderoben snyggade jag även till i Filips rum där det stått en massa grejer. Sen tog jag resten av lägenheten, kattlådan, också har jag tvättat. Puh!
 
Har tyvärr inga bilder på det förträffliga resultatet, men förra helgen tog jag bilder på när städat och sen "höstat" uteplatsen. Tog bort tygerna jag haft som insynsskydd och de flesta kuddarna. Kände mig rätt nöjd och tyckte det blev "cleant" och fint.
 
Så här ser det ut på vår uteplats nu:
 
Den här buketten fick jag av min kompis Ann-Sofie för snart TRE veckor sedan! Den här bilden togs visserligen för en vecka sen men buketten ser nästan likadan ut. 
 
Hmm.. skulle nog gett dem nytt vatten innan jag tog bilden...
 
Också de här då... de sätter sig överallt där det är lerigt, här på den enda lerfläcken mitt på gräsmattan... Sen får de dödsångest när jag tvättar tassarna på dem när de ska komma in. 
 
Fina lilla skitkatt <3
 
Kolla lite på folk som går förbi. Stackarna, de får ju inte vara ute lika mycket nu när jag jobbar så de blir så himla nöjda när de får vara ute.
 
Också några nyanser av höstrött.
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0