Nostalgisk tidsresa genom Umeå

Parkerna närmast älven. 
 
För en tid sedan så upptäckte jag att Google Maps inte uppdaterat satelitbilderna över Umeås centrum, och nu gick jag in där igen och upptäckte att man fortfarande kan se ett Umeå från juni 2011. 
Fortfarande finns där gamla Apberget och gamla Rådhusparken, inget Väven, inget Utopia och inget Vasaplan där busshållplatserna numera är placerade i icke bokstavsordning (så dumt!). 
 
Det är roligt att ha som minne och lika så bra att då lägga i bloggen. 
Jag lägger in bilderna både som klickbara miniatyrer så att ni kan klicka upp stora versioner av bilderna, och min vanliga bildstorlek:  
 
Rådhustorget med Apberget i mitten. 

Apberbet men inget Utopia i bakgrunden.
 


Umeå Centrum ovanifrån.
 
Stora hotellet men inget Väven.

Här kommer några extra bilder:
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0