Dagen efter Halloweenfesten

I lördags hade Filip en halloweenfest med två av sina kompisar och oj vad vi hade jobbat hårt med förberedelserna! Förutom att jag tidigare pyntat Filips rum och handlat grejer inför festen i ett antal omgångar så förberedde jag och Filip festen med att halloweenpynta nästan alla rum i lägenheten under två och en halv dagar. Det eskalerade liksom som en flodvåg och blev bara mer och mer, men det är ju för att vi tycker att det är så kul!
 
Vi hade även planerat och förberett lekar; t.ex. så hade vi pyntat i källaren med spöken och spindelnät och spindlar för att ha godisjakt i mörker där.
Sen hade jag förberett leken "What's in the box" som går ut på man lägger något hemligt i en låda, sen får ett av barnen sticka in händerna genom hål på sidorna av lådan och känna på det som är i lådan, och sen gissa vad det är. Extra kul är det om sidan av lådan som är vänd mot resten av partygänget är öppen så att de kan se vad det är för något personen får känna på, för det är ju toppen att se någon äcklat känna på något okänt man själv kan se är ofarligt :-) Barnen fick känna på olika saker, men allt som allt var det följande grejer; en stor geléråtta, sockervadd, en kall varmkorv, ett pälsigt gosedjur, en gélegodisorm, och så det äckligaste; resterna av innamätet på en stor pumpa vi skurit ur!
 
När lördagen väl kom så var det på håret att allt hanns med innan partypojkarna V och K kom, men vi hann precis!
 
Dagen efter försökte jag fotografera men det var lite svårt på grund av att det ju var så mörkt i lägenheten, Halloweenkänsla får man ju inte direkt av att ha ljust och fräscht :) Här är lite bilder, och jag ber om ursäkt för den bedrövliga kvalitén: 
 
I vardagsrummet hade vi hängt upp en pumpagubbe och slingor med fladdermöss jag köpt på min helgresa till Vasa. Det rummet var tänkt lite som "vampyrrum".
 
Vampyrrummet hade dramatisk dukning på matsalsbordet och svarta ballonger. Sen hade jag lånat en rökmaskin från skolan så dimman låg bitvis tät under kvällen :)
 
I köket var det pumpatema.
 
Jag fick äntligen nytta av de två krusidulliga ljusstakarna jag fyndat på loppis i somras. 
 
Spindlar kröp över köksväggen.
 
I gången mellan vardagsrummet och toa och våra sovrum satt ett blodigt skelett på vakt utanför rummet "Gravstenen" där vår mörka hemlighet dolde sig, moahahaha... 
 
...vågar ni kika in?...
 
...en fastkedjad fuling! 
 
På toaletten kunde man ta rasten hos Gasten (höhö) eftersom där var spöktema :)
 
Filips hemmagjorda spöke med lysande ögon hänger till höger. Tillklippt och knytt av hans gamla t-shirt. 
 
Till sist Filips rum där det var väldigt pyntat, men bilderna blev så otroligt dåliga så ni får bara se denna. Har han inte ett väldigt fint slott?!
 
Filip var så otroligt nöjd över sitt halloweenkalas - "Bästa dagen i mitt liv!" som han sa, älskade pojke... sen underströk han att hela veckan varit bästa halloween någonsin, för han hade ju dessutom varit till Göteborg och ett halloweenpyntat Liseberg tillsammans med sin pappa några dagar i början av veckan. 
 
Jag tog nästan ut mig med alla förberedelser, så nästa år vettitusan om man orkar med något liknande, men ändå så roligt! 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0