Lite shopping

 
Det är sportlov och jag och Filip kom igår hem från resa till mor och far i Piteå igår. Nu har han åkt till sin pappa. Eftersom jag hann med lite dagsljus idag så fotade jag lite grejer jag köpt senaste tiden. Det har mest blivit heminredningsgrejer, en del från loppisar, men jag börjar med ett gäng krukor jag köpt till köket:
 
Gråvita krackelerade hittade jag på extra billig rea i butiken Hjärtero som jag passerar på vägen hem från stan. Det har sett så tunt och trist ut i köksfönstret sedan en katt slog sönder en av mina stora ljusslyktor så jag har länge tänkt uppdatera där och tänkte att dessa skulle funka att fylla ut med. 
 
Jag hade egentligen tänkt ställa befintliga blommor i dem men det blev så himla färglöst med bara bleka krukor i fönstret så jag kompletterade med ett par såna här kaktusplantor istället. Köksfönstret är ett svårt blomfönster eftersom det blir så himla varmt när solen ligger på men de här ska förhoppningsvis klara värme och torka. 
 
 Här kan man se lite hur det ser ut i fönstret nu. 
 
Köpte ett par grå krukor till JÄTTEBILLIGT i Piteå. Det var riktig impulsshopping så än så vet jag inte var jag ska använda dem. 
 
I Öjebyn några kilometer från Piteå har de en jättebra STOR Second hand i Pingstkyrkans regi (PMU Second Chance Piteå). Där kan man alltid räkna med fynd och jag hittade dessa jättefina assietter som nog är nånstans kring 80-90 år gamla för 20 kr/st. 
 
Jag vet inte när jag ska ha användning för 12 assietter av den här typen då jag säkert har 3-4 assiett-set sedan tidigare, men jag får väl ta fram dem och beundra dem ibland, hehe...
 
Så här såg det förresten ut i kundkorgen när jag gick runt på PMU i Piteå; assietterna och en rund spetsduk köpte jag, men vasen och skålen fick åka tillbaka på hyllan igen. 
 

Kommentarer
Postat av: Carolin

Va fina grejer :)

Svar: Tackar! :)
Anita Blomkvist Johansson

2017-03-10 @ 21:08:36
URL: http://carolink.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0