Jag har skaffat insynsskydd!

Nu när jag loggade in på blogg.se-appen så upptäckte jag att ni är många som har kommenterat inlägget om min uteplats, och jag blev så himla glad! Ber om ursäkt att jag inte har svarat tidigare men jag var lite oförberedd på uppmärksamheten. 


Nu kanske det är läge att visa det insynsskydd jag till slut har skaffat. Det blev varken vikvägg eller insynsskydd av pil, utan tyg från Ikea!
Jag håller fortfarande på och experimenterar med längden men sydde och hängde upp dempå prov och tog då några bilder. Så här såg det ut, och det är nära hur det kommer bli i slutändan:


Två tyger bredvid varandra behövdes det, och de är faktiskt upphängda på en sån där duschdraperistång med periskopfunktion, eller vad det nu heter. Bra, för då kan jag bestämma längden på stången.



Jag sydde liksom en bred fåll på tygerna för att trä stången igenom. Fållen blev lite väl bred upptäckte jag, och tygerna lite väl korta, så jag har sytt om dem nu. Blåsten gör att tygerna inte hänger rakt ned, så jag ska knyta fast hörnen av tygerna i snören som jag sen fäster i tältpinnar som jag trycker fast i marken. Då lär ju inte tyget blåsa upp. Smart va! :D

Ja, och ungefär så här kommer det se ut på insidan. Har även kompletterat med lite fler kuddar och ett par acceptabla plastblommor. 


Känner mig hyfsat nöjd ändå! 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0