Blåvitt och silver

Tänkte visa lite loppisshopping jag gjort senaste tiden!
 
I veckan var mamma och en gemensam vän till oss på besök hos mig. På en loppis i Obbola fick jag av mamma ett sånt här snurrande fat med skålar i som man brukar se på loppisar ibland. Oftast är de i teak med glasskålar, men denna var i nysilver och med som en spegel på ytan under skålarna. Very elegant. Har just nu flingor och toppings i den till frukostfilen inspirerad av hotellfrukostar.
 
Jag brukar inte äta fil och flingor hemma så ofta, men har fått ett helt nytt sug efter detta då jag köpt så fina blåmönstrade tallrikar hos min kompis loppis i Obbola (tallriken till vänster). Har även lyckats komma över några flytande blå vinranka för en billig penning via Blocket (tallriken till höger). Köpte även uppläggningsfat och kaffekanna utan lock med flytande blå. Det är pga Elsa Billgrens blogg jag blivit sugen på blåvitt, hon handlar blåvitt porslin i parti och minut  :-)
 
Silvrig (troligen nysilver) kaffekanna, sockerskål och mjölkkanna köpte jag också hos de som sålde flytande blå. Anledningen är att jag vill ha kanna som matchar nåra fina koppar med silverkant (jag vet, suck, inte viktigt att det matchar, men ni får komma ihåg att de flesta har hobbies och det här är min) jag fått av min mamma för länge sedan då de flyttade från sitt stora hus till liten lägenhet. Kopparna syns här nedanför: 
 
 
 
Kopparna jag fått av min mamma. Är de inte fina?!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0