Bilsemester 2017 del 6: Örebro

 
Efter Göteborg var vi oundvikligen på väg mot slutet av vår resa. Två nätter till så skulle vi vara hemma i Umeå hos katterna igen. 
 
En av nätterna på vägen hem bokade jag i Örebro på Hotell Borgen, eller om man ska ta det krångliga namnet - Clarion Collection Hotel Borgen, och det blev så himla bra. Dels på grund av boendet i den borgliknande byggnaden som är pampig och vacker, rummet och läget perfekt vid Svartån ett stenkast från Örebro slott. Även på grund av vädret, stämningen och den stora konstutställningen OpenART som pågick överallt kring stan. Jag ville så himla gärna stanna, men citysemestrar med Filip funkar inte. 
 
Här är lite bilder som jag tog kvällen då vi checkat in på hotellet: 
 
Ett verk från OpenART. 
 
Ett verk från OpenART. 
 
Ett verk från OpenART med vårt hotell i bakgrunden.
 
Hotell Borgen.
 
Ett verk från OpenART. 
 
Lite gerillakonst som det verkade, alltså ej något ur OpenART.
 
Här hade jag gärna gått in! Supertrevligt ställe som lågt precis vid hotellet. 
 
Vårat hotellrum. 
 
 
Restaurangen på vårt hotell.
 
 
Det här var sista inlägget från vår bilsemester inser jag nu eftersom den sista natten på resan ju var på samma ställe som där vi sov vår första natt, och det har jag ju redan bloggat om. Men jag lägger in ett par "sista bilder" som jag tog där på hemresan: 
 
Sjösunda Årsunda Camping vandrarhem & stugor.
 
 
Sammanfattningsvis så kan jag säga att vi har varit på toppenfina ställen MEN det det har varit på tok för mycket körande och för lite upplevelser. Sen känns det som att Filip har börjat komma i en övergångsålder där han har andra behov än tidigare. Inte så lätt att underhålla. Eller så räcker jag helt enkelt inte till som ensam förälder på resa. Nästa år får det nog bli en annan modell av semesterresa tillsammans med sonen.  
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0