Filips Luciafirande

Idag har jag varit på första riktiga Luciafirandet för sonens klass! Det var så himla fint och de har jobbat länge med att öva in en massa julsånger och de gjorde det så bra. 
 
På hans skola så är det treorna som ansvarar för Luciafirandet i lågstadiet så i år var det deras tur. Filip var jätteglad när han kom hem för några veckor sedan och berättade att han blivit lottad att vara stjärngosse och när han senare provade dräkten jag köpt så började jag nog mammagråta lite, hehe. Och han själv gillade den så mycket att han var tvungen att sova i klänningen/skjortan en natt. :)
 
Fina fina sonen min, jag är så glad att jag får vara med om detta <3  
 
Så här såg han ut när han provade dräkten för några veckor sedan. 
 
Idag såg han ut så här, nyklippt och glad, när han kom ut och hejjade på oss en stund innan det var dags för tågandet. 
 
Vi fick inte fotografera i aulan men efteråt ställde alla upp sig för fotografering. Det blev inte så bra bilder men ungefär så här såg det ut: 
 
Klicka på de här miniatyrbilderna för att se dem i stor version: 
Filip verkar ha fått nog av Luciande för ett tag nu för han lät inte ett dugg sugen på att ha klänningen igen när jag sa att han kunde börja sova i den varje natt nu. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0