Påsk

Planen för påskhelgen var att jag skulle ta katterna och åka till Piteå och min mor och far på långfredagen efter att Filip blivit hämtad av sin pappa, men jag kände dagarna innan att jag blev så himla stressad över den tanken, så jag tog tillslut beslutet att stanna hemma. Det är så mycket fix och plock och stressande när man ska iväg, och speciellt nu när allt som har med katterna att göra ska packas med. Sen blir det trångt och rörigt och jobbigt i mina föräldrars lägenhet.
 
Det kändes så himla skönt sen när jag tagit beslutet att stanna hemma. Jag har mest myst för mig själv, fixat med saker som jag haft liggande, men också varit på en loppistripp med kompisen Ann-Sofie,
 
Bilder från en av loppisarna kommer snart men här kommer bilder från hur det ser ut hemma hos mig de här dagarna. 
 
Jag fick ett rart, retroinspirerat, påskägg fyllt med godis och ett modemagasin till det från Cicci på jobbet som tack för att jag hjälpt till lite med skoltidningen Mindyard. Det har för första gången hamnat på hennes ansvar i år p.g.a. alla omstruktureringar av tjänster och att målet för mig varit att jobba mindre datorrelaterat (har en musarmsproblematik). Påskägget ligger nu och lyser soligt gult på köksbordet.  
 
Lite mer påskiga köksdetaljer. 
 
Till tv-rummet har jag köpt en lysande rufsig bukett som jag njutit av hela helgen. Jag väljer nästan alltid blommor efter hållbarhet eftersom jag tycker det är trist när man får kasta dem efter typ 3-4 dagar. Nejlikor står sig minst en vecka om inte mer. 
 
Plötsligt på fredagseftermiddagen började det singla ner en massa fluffiga snöflingor. Det är inte kvar mycket av det men det har blivit lite kallare. 
 
För ett par timmar sedan var jag och hämtade Filip hos hans pappa. Han ska vara med mig resten av lovet. Nu ligger jag i soffan och kollar på tv efter att ha skällt på och städat upp efter katterna som kräkts på en ryamatta i sovrummet. Eller en av dem kräktes, och den andra skulle dit och äta upp det eller nåt, bläää. Och sen såg jag inte en av högarna så jag råkade gå i den och lyckades trampa runt en stund innan jag upptäckte det. När de äntligen slutat riva ner vaser och krascha saker så har de tydligen tänkt byta strategi för att göra sig jäkligt besvärliga! 
 
Well well, nu är det äckliga borttorkat och jag ska njuta av min ledighet!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0