Sommarvärme och minigolf

Efter att ha funderat en hel del på vad vi skulle göra igår så kom jag på det; vi kunde ju spela minigolf! Filip har aldrig spelat så det var ju något nytt för honom dessutom.

Trots att jag är urdålig på minigolf sa jag sturskt till honom att han kunde få handikapp vid poängräkningen. Så vi bestämde att vi skulle halvera hans poäng eftersom jag räknade med att klara banan med mycket färre slag.
Well well... Hur gick det då kanske ni undrar? Jo vid poängräkningen visade det sig att jag fick 31 och han 15 (efter att ha halverat slagen han gjorde vid varje bana) så hade vi räknat på samma sätt så skulle vi legat lika! Haha!
Vi körde förresten inte alla banor utan bara nåra stycken.

Här klarar Filip en bana på två slag. Undra på att han ser så nöjd ut! Han fick en hole-in-one vid en annan bana också.
Efter minigolfen blev det glass och besök i lekparken som ligger i Hedlundadungen vid minigolfbanan. Där fanns fina blommor och tjusiga höga träd. Och en fin kille förstås. :-)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0