En stund i Klubbis

 
Klubbis = Klubbviken, alltså det ställe mina föräldrar har sin stuga. Vi var och tittade till stället efter utflykten till Swensbylijda. 
 
Mina föräldrar har fått hjälp att bygga upp en rejäl ramp så att det ska vara lättare för min mamma att få upp min styvfar på altanen. 
 
Ljugarbänken.
 
Den så kallade "sovstugan", vilket snarare är en gäststuga eftersom man kan sova på loftet i huvudstugan också.
 
Tänk att den stått där så länge att det vuxit lav på den!
 
Mamma ville jag skulle ta med nåt från stugan och jag fick ta den här tavlan med mig. Jag har trott det var min mamma som ramat in bilden men det visade sig vara min styvpappas först fru. Både hon och min biologiska far dog i cancer när de var unga. 
Jag har alltid tyckt att flickan ser ut lite som jag såg ut som barn, och liksom essensen av hur jag villle se ut med volangklänning i rosa, lockar och klackeskor törstande som jag var efter prinsesskläder i mina unisexkläder och 70-talsmanchesters :-). Det är speciellt frisyren och hårfärgen som gör bilden lite lik mig, inte så mycket det docksöta :-) 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0