Nyårsafton

Ljuseffekter präglade nyårsaftonen som blev riktigt bra i år! Först åt jag en tidigt middag hos Pelle och Filip med favoriter som räkbakelse och oxfilé och sen gick jag på fest som jag blev kvar på tills klockan tre på natten...men vi börjar från början: 
 
I väntan på att vi skulle smälla raketer senare på kvällen så brände vi jättelånga tomtebloss som Pelle köpt. Det blev vackra ljuskonstverk när jag fotograferade med 4 sekunders slutartid på kameran... 
 
... och jag var tvungen att fota massor förstås. 
 
Också kom jag på att jag ville prova själv och tänkte skriva Hej men då var tomteblosset nästan utbränt och jag blev förvirrad då jag plötsligt insåg att jag skulle vara tvungen att skriva spegelvänt så det blev en enda röra på bokstäverna... men det påminner i alla fall om ett Hej.
 
Inomhus skapade Pelles disneyfierade julgran galna ljuseffekter när jag inte höll kameran stilla...
 
...det blev dock kanske inte riktigt lika häftigt när jag skulle återskapa den ofrilvilliga effekten igen. :-)
 
Jag bidrog med extralånga partysticks som Filip ligger och leker med här (observera även hans nya galna zombietröja... )
 
Raketerna smällde vi redan vid halv tiotiden ungefär eftersom Filip inte skulle orka vara uppe till midnatt. Jag fotograferar alltid som en galning när vi smäller raketer men jag får nästan bara skitbilder som den här. 
 
Efter att jag hunnit sega ner mig totalt efter all mat och nattningen av Filip trodde jag nyår var över för min del, men som tur var for jag till mina vänner systrarna Q. Där skålade vi in nyåret och lekte charader ända till klockan tre på natten (mitt lag vann!)... Denna bild är för övrigt helt obegriplig eftersom den är så suddig så den kräver en förklaring: Det är vid tolvslaget då vi gick ut på gatan på Haga och de tre herrarna på festen sabrerade tre champagneflaskor med en machete (macho ska det vara, ingen himla sabel här inte, och det blev nån slags manbarhetsrit över det hela ;-D ) och Umeå stads mäktiga nyårsfyrverkerier syns längst bort ovanför gatan... 
 
Idag är jag alltså ganska mör, inte direkt särskilt bakis men trött så nu är det film och godis som gäller. Hoppas ni också hade en fin nyårsafton!
 
UPPDATERING: Jag glömde ju att jag filmat första sabreringen, och jag har gjort en gif av det hela! :-): 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0