Solig söndag och Scharinska

Flygeln, eller är det kanske ett gammalt stall?, vid Scharinska villan. 
 
 
Min bil står för det mesta på parkeringen vid Scharinska villan, ett av Umeås vackraste hus. Villan och den tillhörande flygeln och trädgården har varit under renovering både utanpå och inuti länge så det har varit lite rörigt där. Nu verkar renoveringen snart vara klar och det börjar se städat och fint ut. Runt omkring villan finns anda fina hus, bland annat ett par trähus som Bostaden, min egen bostadsförening, huserar i.
 
Igår var det fint väder och jag råkade ha en kamera på axeln så jag tog några bilder. Mest på husen, detaljer och miljöer runt villan men om du vill se Scharinska villan i all sin glans kan du gå in på den här sidan: Scharinska villan på Wikipedia
Här kan ni se en filmsnutt från interiören i ett inslag av SVT Scharinska villan - Nu är villan hel igen. Målerikonservatorn Linda i inslaget är förresten en gammal Bildlärarklasskamrat till mig och jag gjorde logotypen till deras firma häromåret. 
 
Vänortsparken skymtar mellan trähusen. 
 
Scharinska villan. 
 
Flygeln från en annan vinkel.
 
Scharinska villan.
 
 
Sen tog jag min bil och for ut på ärenden. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0