Halloweenpartyt

Det här blir sista inlägget om Halloween, jag lovar! I går så var det då äntligen dags för Filips Halloweenparty, här är några bilder: 
 
Så här såg det ut när vi fikade. Barnen hade inte svarta masker på sig om nu någon tror det, jag la in dem i bilden för att dölja deras identitet :-)
 
Det här bakverket som var Filips idé var vi mest nöjda över även om barnen tyckte att den smakade pyton, de gillade inte mandelmassan :-)
 
Vi hade även bakat sockerkakedödskallar med svart karamellfärg i, och pepparkakeormar som Filip visar upp rakt framför kakfatet och ett jättefint pepparkakeskelett som jag tyvärr inte hann fotografera i sin helhet innan barnen hann börja äta på det. 
 
Efter fikat var det bus-eller-godis hos grannarna och det gick otroligt bra, betydligt bättre än förra året då vi var nyfinflyttade. Efter tre dörrar var barnens skålar fulla denna gång. Dessutom så var det granne som först inte hade nåt godis som åkte iväg och handlade och kom sen och knackade på för att bjuda på en jättepåse! Förra året då vi var nyinflyttade så var inte grannarna förberedda på att det skulle komma nån och göra bus- eller godis eftersom Filip är enda barnet i huset.
 
Mitt lilla partyskelett med alla ballonger samlade i famnen efter att partyt var över. 
 
Nästa år kanske vi inte har något Halloweenparty eftersom jag är jättesugen på att åka till Göteborg och Liseberg som kör Halloweentema i hela parken den här tiden på året. Skulle vara jättekul att besöka.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0