Det snöar fortfarande

Det ser inte ut som att det är så mycket snö trots att det har snöat hela dagen, men det blåser också och snön driver över vägbanorna och över parkerade bilar och cyklar.
 
Nu har jag gett upp hoppet om att kunna ha bilen ute utanför där jag bor så för en halvtimme sedan ungefär var jag ner på stan och parkerade bilen i ett parkeringshus. Det är så himla drygt att hålla på att sopa av den och skrapa rutorna så fort man ska nånstans så jag föredrar hellre att gå lite längre för att hämta den. 
 
Klär man på sig så är det rätt skönt vara ute och promenera eftersom det inte är speciellt kallt. Fortfarande bara ett par minusgrader. 
 
Snöig Vänortspark.
 
Filip blev hämtad av sin pappa för nån timme sedan efter att vi varit ute en ganska lång stund och gjort "snöspöken". Det var för pulrvrig snö för att kunna göra något annat. Nu har jag en pizza i ugnen och ska snart leta fram en film att titta på. Känns så jäkla skönt få sitta inne och mysa i värmen även om det är fruktansvärt tyst här och jag saknar Filip. 

Kommentarer
Postat av: riitta

vackert!

Svar: Ja snön har sina för- och nackdelar :-)
Anita Blomkvist Johansson

2015-11-21 @ 18:23:15
Postat av: a n n i k a

Så fint :)

Svar: Ja men jag har liksom blandade känslor över det här med snö :-)
Anita Blomkvist Johansson

2015-11-22 @ 17:51:33
URL: http://blogofphoto.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0