Titta på havet

 
I söndags så åkte jag och Filip till Obbola by för att se hur det går för ett par kompisar som nyligt köpt och flyttat in i nytt hus där. När vi ändå var så nära havet passade vi på att åka en liten sväng ut på stugvägarna för att se om vi skulle hitta nån fin havsvy. 
 
Vi hamnade vid nåt som såg ut som en kombination av gammalt färjeläge och fyrplats. 
 
Där fanns båtar med huggtänder (högst upp, kolla noga!).
 
Och knoppande buskar. 
 
Videkissarna (eller vad de kan kallas) var mjuka att känna på.  
 
Men inte riktigt lika lena som den här kinden.
 
Jag försöker alltid påminna Filip om vikten av stenar och strandfynd, sånt jag tyckte om att pyssla med vid havet som barn.
 
Och Filip hittade de här märkliga små spräckta stenarna.
 
Och en jättestor!
 
Ja det var ju bara att ta med den hem. 
 
Jag fick ta hand om den stora och Filip tog hand om den lilla. 
 
Det här såg så mystiskt ut i verkligheten men jag vet inte om det kommer fram i bild, ett hus som liksom kikade fram svävande mellan träden.
 
Och Filip han kikade fram bland stenarna.
 
Det var faktiskt första riktiga utflykten för lillebil, och det klarade den ju bra. Oj vad den ska få fara på många utflykter i sommar! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0