Teneriffa - Shopping

Det var ju inte helt lätt att shoppa i Santa Cruz med en sex-och-ett-halvt-åring som är sugen på leksaker, rastlös och som man måste ha stenkoll på så att han inte försvinner runt knuten i en stor främmande stad. 
Men här är resultatet + en del annat vi köpte på hotellet och i närbelägna Los Christianos: 
 
Tre väskor hittade jag i en väsk- och accessoarbutiken som hette PARFOIS. Hade nog kunnat köpa fler, bland annat denna väska men jag satte upp handen och sa STOPP.  
 
Också den här sjalen.
 
Filip ville ha en solfjäder med vackra bilder så han valde denna. 
 
Jag valde jag plötsligt denna solfjäder. Visste inte vad jag skulle ha den till för det är ju liksom inte som att man sitter och fläktar sig med solfjäder i Umeå särskilt ofta, men den visade sig funka KLOCKRENT som inredningdetalj i mitt hem. Jag börjar känna mig som en sån där tant man mötte under sin uppväxt, sån som hade ett finrum med spanjorska-docka och solfjädrar. 
 
Här är Filips grejer: han ville ha läskiga leksaker men även ett par (läskiga även de) souvernierer i Santa Cruz. T.ex.en Teneriffa-t-shirt (med piratdödskalle på) och en liten låtsasvulkan med mera. Köpte också en mängd badleksaker i hotellets butik också.
 
När vi kom tillbaka till hotellet var han så vansinnigt sugen att leka med grejerna med nån lekkamrat så han liksom agnade en lekfälla vid närmsta pool. Ställde upp leksakerna och satte sig och väntade på att nån skulle dyka upp och vilja leka och gick även och frågade nåt barn som han såg. Läppen började hänga allt mer på honom (och på mig typ) men så PLÖTSLIGT fick han napp på ett par leksugna killar från Skåne som han sen hängde med en del under resan. Puh!
 
Coolaste grejen vi köpte enligt mig var pennor som skiftar färg när man målar på dem med en magisk vit penna.
 
Här är de magiska pennorna. 

Kommentarer
Postat av: Emilia Åkerberg

Snyggt! :)

Svar: Tack, vad bra smak du har, haha!
Anita Blomkvist Johansson

2015-05-03 @ 23:00:15
URL: http://akerbergs.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0