Teneriffa - Los Cristianos del 2/2

 
Andra gången vi åkte till Los Cristianos var syftet att shoppa. Eftersom vi hade drygt tre timmar på oss så gick vi först på sightseeing och kollade på den andra, mindre, stranden som vi inte sett då vi varit i Los Cristianos för att bada ett par dar tidigare. 
 
Strandsidan började bra - världens mysigaste uteservering precis på stranden!
 
Mäh, där hade ju jag velat vara! Well, well, om det blir ett återbesök på Teneriffa igen så får jag väl antingen boka hotell vid stranden eller resa med vuxna. 
 
Och sen strandpromenaden bredvid! Perfekt palmkantad. 
 
Ja ni ser ju. 
 
Stranden var betydligt mindre, så det blev närmare till vattnet. Gillade verkligen den här stranden! Kolla bara parasollerna av bast också... 
 
Sen gick vi till det där shoppingcentret igen som vi passerat förra gången vi var där.
 
Vi åt glass, tittade på stora levande hummrar i ett stort akvarium i en restaurang, gick på Zara...
 
...och gick till sist en lång omväg till stadens enda leksaksaffär som inte låg vid stranden innan vi sen tog bussen tillbaka till hotellet och semesterns sista kväll. Jag kan inte minnas att jag köpte något annat än några små souvernirer men det var kul att se sig omkring. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0