Kolla cruising

Vi kom ju hem från Gotlandsresan igår, fredag, men innan jag hunnit redigera bilder därifrån så får det bli lite bilder från cruisingen efter Wheels idag. 
 
När jag och Filip skulle åka och handla lite mat på lördagseftermiddagen var plötsligt gatorna igentäppta med bilköer och då kom jag på att det ju skulle vara cruising i stan hela kvällen. 
 
Efter att vi handlat värmde jag snabbt några varmkorvar som jag packade ner i en picknickpåse som vi tog med och så satte vi oss på en filt på gräset nedanför kyrkan för att titta en stund på spektaklet. 
 
Vid kyrkan på andra sidan gatan hade folk bänkat sig bekvämt på sina picknickstolar lite mer lagom långt från cruisingen. Smartare förmodligen för avgaserna låg lite mer obekvämt i luften där vi satt lågt ner på gräset, host host... 
 
60 procent av nöjet med cruisingen är att titta på de coola bilarna...
 
...och 40 procent de matchande personligheterna :-) De här behövde mindre folk i baksätet och mer luft i däcken :-). 
 
Det här var Filips favoritbil, med tillhörande Lego-gubbe som man kan skymta inne i bilen :-)
 
Den här med den tjusiga grillen var en av mina. 
 
Den här mattsvarta var också fin. 
 
Jag hade gärna suttit en stund längre men efter cirkus en halvtimme var den här coola herrn nöjd för han längtade hem till lekleran vi köpt tidigare under dagen. 

Kommentarer
Postat av: Micke

Då jag letade efter bilder på vår Legobil från Wheels Cruising 2016 så hittade jag dina bilder från 2015.
Kul att din Filip gillade Legobilen!
Mvh / Legogubbechauffören

Svar: Men hej vad kul att Legogubbebilchauffören skrivit till oss! Filip pratade häromdagen igen om din bil och Legogubben som körde när vi var på väg att titta på årets Wheels. Outplånligt minne tydligen! :-) Mvh / Anita o Filip
Anita Blomkvist Johansson

2016-07-03 @ 23:33:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0