Lördagskväll i Sundsvall och Ikeashopping

 
I lördags drog jag till Sundsvall tillsammans med min kompis Anna-Karin för att shoppa på Ikea, äta och dricka gott och bo på ett av mina favorithotell - Elite Hotel Knaust. Anna-Karin fyllde år på söndagen så det blev lite av ett firande av henne också. (Om ni tittar noga ser ni henne i entrédörrens ena fönster :-) )
 
Det blev ovanligt få bilder från den flotta interiören på hotellet men jag har ju fotat den förut som ni kan se i det här gamla inlägget: Hotell Knaust
 
Vi fick ett bra rum precis bredvid den flotta balkongen på fasaden som vetter mot Storgatan istället för den sidogata jag oftast bott ovanför. (För minnets skull: Rum 112)
 
Utanför fönstret hade vi ett träd med julbelysningen kvar på som lyste fint i sommarskymningen :-) det tycker jag var trevligt, fattar inte varför det nästan aldrig får lysa lampor i träden i Sverige på sommaren. 
 
Spanade in snygga takdekorationer från hotellfönstret...
 
...kolla bara!
 
Man är lite smått avundsjuk på alla Sundsvalls alla vackert dekorerade stenhus. Finns inte lika mycket sånt i Umeå ju.
 
Kuligaste shoppinen på Ikea blev förresten den här barnmattan som ska imitera en scen med lampor på kanten, men Filip gjorde istället den till en landningsbana för typ utomjordingar. Observera den lilla vita ensamma figuren... den är min som ska fightas mot Filips alla stora otäckingar. 
 
Stackarn. Jag är lite sur för att oddsen är så ojämna. ;-)
 
Från andra hållet. 
 
Bra helg alltså! 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0