Blommor och Brännland

 
Jag ligger efter här i bloggen en hel del eftersom det blev så mycket bildredigering efter Gotland och jag har inte haft så mycket tid över att pyssla med det. Innan jag fortsätter lägga ut bilder därifrån kommer här lite bilder från förra veckan då Pelle kom över till oss för att beskåda Filips fantastiska lerkonstverk och då vi bestämde oss för att fara och äta middag nånstans. 
 
Det blev till mycket vackert blommande och grönskande Brännland och Brännlands Värdshus.
 
Det var tillräckligt varmt för att sitta utomhus. Maten var väl lite onödigt dyr men det var värt slippa laga mat själv.
 
Filip rotade i pappaplånboken efter pengar men hittade något ännu bättre :-)
 
Efter maten gav vi oss ut i spenaten.
 
Pelle hade varit här och fiskat tidigare så han visste att det var fint i skogen ner mot älven. 
 
Och mycket brant!
 
Passerade några av mina favoritblommor - Midsommarblomster!
 
Och en perfekt anlagd bro över en å i djungellik grönska. 
 
Ormbunkar - underskattade och fina. 
 
Skulle gärna tänka mig ha såna i rabatten. 
 
Till slut siktade vi älven mellan träden. Men det var så SINNESSJUKT JÄ*LA MYGGIGT så vi klarade inte av gå längre. Det är verkligen ett riktigt myggår i år!!
 
 
Innan vi flydde från myggorna in i bilen så tog jag några sista bilder på ängsblommorna.
 
He djär nu vackert! (=Det är nu vackert!)
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0