Sol och snö och söndagspromenad

 
Igår söndag var det ett himla fint soligt väder så när solen började bli lägre framåt halv två-tiden på eftermiddagen så högg jag kameran och gick ut, för det var det ju ett fint tillfälle att testa Lumixkameran. Strax före jul fotograferade jag ju en frostig promenad genom Döbelns park så jag bestämde mig för att gå samma väg eftersom det var så fint. 
 
Så här kommer lite av en favorit i repris, men inte med exakt samma motiv:
 
I Döbelns park. 
 
Stengubbe i parken.
 
Någon som sitter i parken och njuter av vyn över älven. 
 
Det låg ett dis över älvens is som gjorde att det nästan såg photoshoppat ut, lite gaussisk oskärpa liksom :-)
 
 
Det var de som genade på väg från stan över isen med sina matkassar.  
 
Under promenaden såg jag fler än mig som stannat till för att fotografera. 
 
Framme vid Kulturväven.
 
Caféet Fika! genomströmmades av ett fint solljus. 
 
Också superzoomade jag in Stadskyrkan med superzoomkameran för att få lite bilder av de fina färgerna som lyste genom kyrkfönstren.
 
 
Nu är jag ju ingen expert men jag tycker definitivt att Lumixen är bättre än den förra kompaktkameran vi hade på jobbet. Sen kan jag ändå känna att den inte går att jämföra med den systemkamera från jobbet som jag testade för något år sen. De större problemen kommer när det blir lite mörkt eftersom den inte är så ljuskänslig, å andra sidan gillar jag att man kan zooma in motiv så pass mycket och ändå bibehålla god bildkvalitet. 
 

Kommentarer
Postat av: Paul

Anita
Wow! Vilka bilder du är en sån där "natural born photographer".
"Grafiska bilder" jäkligt fina kort sagt!
Kram
Paul

Svar: Så himla fin komplimang, tack snällaste Paul! Kram/ Anita
Anita Blomkvist Johansson

2015-02-01 @ 10:32:26
URL: http://pgrahn.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0