Julgranen är pyntad

 
I lördagskväll efter flera timmars grejande stod äntligen granen pyntad. ALLTSÅ vad kämpigt det är att få upp en sån där julgransbelysning som är seriekopplad! Jag fick nypa loss ljusen flera gånger och placera om dem för att de skulle spridas jämt över granen och samtidigt få kontakten att hamna bakom granen i riktning mot strömuttaget. 
 
Lite lutar den eftersom skruvarna i julgransfoten som följde med tappat gängningen och jag var tvungen hitta andra metoder för att få den att stå i foten. Man får vara glad att man inte har hund som kan stöta till den eller en ettårig bebis som står och rycker i den för då skulle den välta. 
 
Hur som helst, fin blev den. Jag är nästan lika stolt som om jag huggit granen själv och inte köpt den på Biltema :-) 
 
Julprydnader som Filip gjort under årens lopp skapar fina minnen bland vanliga julpumlor. Som t.ex. den här målade och glittriga kotten han gjorde när han kanske var 3-4 år gammal. 
 
 
Det var det. Nu ska jag gå och vila för jag mår inget bra. Vet inte vad det beror på, om det är min förkylning som som jag burit på en månad som liksom inte vill släppa, eller om det är något annat. Jag mår lite illa, är konstigt trött och liksom förkyld i huvudet med mera. Jag ska ringa sjukvården i morgon och höra om jag får komma och kolla mig. Får se hur det går med resten av veckan. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0