På vift i Norrbotten

De senaste sex dagarna har Filip och jag varit på vift i Norrbotten. Hälsat på släkten och haft det bra. Det har känts skönt att vara ute och resa så här i slutet på semestern för jag har faktiskt lyckats hålla börja-jobba-ångesten på avstånd. Än är det några dagar kvar av ledigheten dock så lite mer kul ska det nog bli innan det blir allvar av.
 
Här är lite bilder på vad vi gjort på vår semesterresa i Norrbotten:
 
En av dagarna tog jag de här tokarna, Filip och min mamma Haldis, på en lång biltur till min bror Dan och svägerska Lisas stuga nära Niemisel. Deras son Kalle, Filips kusin, var tyvärr kvar i stan. 
 
Innan vi for till brorsans stuga tog vi en omväg förbi Valvträsk som var min mormor och morfars by när de levde. Det var inget vidare väder tyvärr så till och med hästarna tog skydd men det är väldigt vackert där. 
 
Här är min mormor och morfars hus. Mormor Elly dog 1982 och morfar Gustav ännu tidigare, 1978 tror jag. Morfar byggde det här garaget. Tyvärr har de som köpt huset förstört gården med en massa "jox" då de driver något slags åkeri.  
 
Framme vid min brors stuga blev vi bjudna på grillat. Jag har knappt ätit nåt grillat i sommar så det var verkligen välkommet!
 
Himla smart det där med färskpotatisarna på spett tycker jag, det blir väldigt gott. 
 
De har en liten lurvig kompis som heter Gandalf. Han ser precis ut som en toffla när de håller honom i famnen :-) Tyvärr blyg för främlingar så han gömmer sig mest under sängarna när vi är på besök. 
 
De hade som vanligt otroligt frodigt och fint kring stugan. 
 
Pionerna är de bästa!
 
!!!
 
Precis när vi ska åka därifrån så kommer äntligen solen fram för första gången den dagen. Ja ja. Vi fick en himla fin hemresa utefter Råneälven i alla fall. 
 
En annan dag var vi och hälsade på andra släktingar utanför Piteå och där fanns det en grannkatt som var väldigt kelsjuk och förtjust i Filip till hans stora glädje.
 
Den blev liksom aldrig less på att bli kliad. 
 
Den hade förresten en intressant teckning i pälsen, i nacken såg en fläck ut exakt som en Stingrocka!
 
Sista hela dagen i Piteå så spenderade vi över sju timmar på Piteå Havsbad! Oj vad där fanns att göra mycket för en 6-åring. De hade ett lekland där Filip bland annat hälsade på denna. Vi såg även gratisbio.
 
Också hade de ett tivoli med typ 20 hoppborgar av olika slag. Med mera med mera... 
 
Denna var cool och spännande för Filip som är svag för läskiga mumier. 
 
Jag shoppade och loppisfyndade också på trippen men det ska jag visa i något annat inlägg. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0