Nya tider

Hejsan! Det var inte igår! Bloggfrånvaron beror inte på att jag har dött utan på att jag har börjat jobba. Onsdag den 12:e augusti var det dags igen, då började läsåret för oss lärare.
 
Lyckades göra illa mig i ryggen några dagar innan jobbstart (pajjade ryggen förra året då jag flyttade och den har varit skör sedan dess) och har haft nåt så fruktansvärt ont, speciellt efter det eviga sittandet när jag började jobba. Så att sitta extra vid datorn för att blogga har knappast lockat. Musarmen har också gett sig till känna så jag kände mig smått eländig med värk i hela kroppen kändes det som tillslut. Det är ju bara att inse att jag MÅSTE träna armar och rygg men det är ju så snabla tråkigt och tidskrävande!!
 
Så här efter helgen känns det mycket bättre i ryggen då jag har kunnat gå på promenader och ligga istället för att sitta, så nu håller jag tummarna för att det ska gå bättre på jobbet denna vecka. 
 
Det är lite av en chock att gå upp i "normal" tid (typ 6.30) och inte semestertid (typ 10.00) och plötsligt mötas av morgonsolen när man ska åka till jobbet. Solen lyser så fint genom fontän och bladverk på min innergård på morgnarna. 
 
Det är förresten värmebölja denna vecka. Den första denna sommar kan man väl säga, lagom till när man börjar jobba förstås och inte kan njuta av den på samma sätt...
...Fast jag ska inte klaga, man kunde ju ha bott i Tarfala: 
En skärmdump från VK idag, 17 augusti 2015. Direktlänk till artikeln: Hösten är här - de fick ingen sommar
 
 
För Filip såg sista dagarna innan fritids började ut ungefär så här: soffarrangemang av de nya billiga leksakerna vi fyndat på Piteå Havsbad tillsammans gamla leksaker. Filips största omställning inför skolstarten blir nog att börja vänja sig med att ta på sig kläder varje dag, han är en riktig kalsongkille :-)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0